- Details
Ships are the most efficient way to transport goods in the world, consuming less energy per cargo unit than road, air and railway transport. However...
Ships are the most efficient way to transport goods in the world, consuming less energy per cargo unit than road, air and railway transport. However...
Op dinsdag 8 november was er een live DigiShape dag bij Boskalis in Papendrecht. We gingen in op de DigiTwin Noordzee, ai beeldherkenning tbv...
Zand is, na water, de meest gewonnen grondstof ter wereld. Het wordt gebruikt voor de bouw, maar ook voor het verstevigen en ophogen van de kust als...
Op woensdag 5 oktober was er een DigiShape werksessie, waarin we input hebben verzameld voor het Nationaal Groeifonds voorstel 'Impuls Digitale...
Er is weer een nieuwe nieuwsbrief uit van het programma Versterken Cyberweerbaarheid in de watersector. De onderwerpen zijn onder andere: de...
Op dinsdag 5 juli organiseerden we een DigiShape dag bij MARIN in Wageningen. In 3 sessies waarin het (her)gebruik van data centraal stond, zoomden...
Boorbeschrijvingen zijn gedetailleerde beschrijvingen van de laagopbouw in de ondergrond, die belangrijke gegevens bevatten voor het gebruik van...
Is het mogelijk om via machine learning de waterdiepte van de rivier de Waal te voorspellen? Zodat er efficiënter gebaggerd of slimmer beladen kan...
TU Delft en Havenbedrijf Rotterdam gaan een nieuw dataplatform voor grondkerende constructies ontwikkelen. Hierdoor wordt het straks veel...
Deltares, Witteveen+Bos en de TU Delft gaan binnen DigiShape aan de slag met een nieuw project, waarin ze data over bijna-ongelukken op Nederlandse...
Pagina 6 van 13
DigiShape richt zich op partijen binnen de de watersector. Het is onze kracht dat we met partners werken die echt invested zijn. We zijn niet alleen een platform om ideeën te genereren, maar werken vooral actief aan cases en pilots om echt iets voor elkaar te brengen.
Mark van Koningsveld (Van Oord / TU Delft), lid kernteam